[OP-082]

Aynı tarihte düzenlenen üç değişik üroloji konferansının Twitter aktvitesinin karşılaştırılması

Taha Uçar, Kenan Toprak, Turhan Çaşkurlu, Mesrur Selçuk Sılay
Medeniyet Üniversitesi Göztepe Eğitim ve Araştırma Hastanesi Üroloji Anabilim Dalı

Giriş ve amaç
Twitter sağlık çalışanları tarafından artan şekilde kullanılan popüler bir sosyal medya platformudur. Çalışmamızda aynı tarihte düzenlenen üç değişik üroloji konferansının Twitter aktvitelerini karşılaştırılmayı amaçladık.
Materyal ve Metodlar
Confederacion Americana de Urologia 2016 (CAU2016) 4-8 Ocak, Central European Meeting 2016 (CEM2016) 7-8 Ocak, Türk Üroloji Derneği (TÜD) Konferansı (Uroturk2016) 6-9 Ocak, Twitter aktiviteleri kapsamlı olarak analiz edildi ve karşılaştırıldı. 6-9 Ocak tarihleri arasındaki Türk Üroloji Derneği (TÜD) Konferansı (Uroturk2016) Twitter aktivitesi tweetarchivist.com ve twitonomy.com siteleri üzerinden analiz edildi ve her biri diğer kongreler ile karşılaştırıldı.Tweetler en çok etkileyen kullanıcılar, toplam kullanıcılar, tweet lokasyonları, en popüler başlıklar ve toplam tweet sayısı olarak analiz edildi.Konferanslar esnasında en çok görüntüleme alan tweetler ve en çok görüntülenen tweetlere sahip konferanslar belirlendi.
Bulgular
Toplamda CAU,Ürotürk ve CEM için sırasıyla 185,61 ve 100 kullanıcı tarafından 856,459 ve 320 tweet atıldı.(P=0.001) CAU16, Ürotürk16 ve CEM16 için kullanıcı başına ortalama tweet sayısı sırasıyla 7.5,4.6 ve 3.2 olarak bulundu (p=0.001). 107(%23) tweet ile TÜD resmi twitter hesabı en aktif 1., CEM16 ise 22(%6) tweet ile en aktif 3.hesaptı.Kendi kongresi esnasında CAU resmi hesabı 48(%5) tweet ile En aktif 4. hesaptı.
Sonuç
Twitter hem ulusal hem uluslararası üroloji kongrelerinde artan bir şekilde kullanılmaktadır.

Comparison of the Twitter activity at three different urological conferences held on the same dates

Taha Uçar, Kenan Toprak, Turhan Çaşkurlu, Mesrur Selçuk Sılay
Medeniyet University Goztepe Research And Training Hospital

Introduction and OBJECTIVES:
Twitter is a popular microblogging platform which is increasingly being used by healthcare professionals. We aimed to compare the twitter activity of three different urological conferences held on the same date.
MATERIAL-METHODS:
A comprehensive analysis of the Twitter activity at the Confederacion Americana de Urologia 2016 (CAU2016) 4-8 Oct., Central European Meeting 2016 (CEM2016) 7-8 Oct. Turkish Association of Urology (TAU) Meeting (Uroturk2016) 6-9 Oct was performed and compared with each other by using tweetarchivist.com and twitonomy.com. Tweets analyzed for the top influencers, top users, tweet locations, most popular hashtags, total number of tweets. Total impressions were also compared among the conferences.
RESULTS:
A total of 856, 459, 320 tweets were sent by 185, 61 and 100 users for CAU, Uroturk and CEM respectively (p=0.001). Average tweets per user was 7.5, 4.6, 3.2 per user for CAU16, Uroturk16, CEM16 respectively (p=0.001). Offical twitter account of TAU was the most active user with 107 (%23) tweets and CEM16 was the third most active with 22 (%6) and CAU offical site was the forth most active user 48 (%5) during their own congresses.
CONCLUSION:
The twitter activity of three different congresses held on the same date are driven by the official twitter accounts of the relevant organizations mostly. Twitter is increasingly being used for both national and international urological congresses.



Demografik veriler
KongreTUDCAUCEM
Toplam Kullanıcı Sayısı61185100
Toplam Tweet Sayısı459856320p:0.001
Kullanıcı Başına Ortalama Tweet Sayısı4.67.53.2p:0.001


Demographic Data
TUDCAUCEM
Total Tweeter Users61185100
Total Tweet Numbers459856320p:0.001
Mean Tweet Numbers per Users4.67.53.2p:0.001